ADHD-Parisuhteet ja seksuaalisuus

Ensimmäinen vakava parisuhteeni oli miehen kanssa 16-17 vuotiaana. Alkuun olin hyvin rakastunut ja kaikki oli ihana. Jossain vaiheessa kuitenkin suhteessa alkoi tuntua siltä ettei se ole minua varten. Mies oli ihana ja välittävä ja antoi kaikkensa, jotta minulla olisi hyvä olla. En kuitenkaan pystynyt suhteeseen vaan lopetin suhteen. 

Tämän suhteen jälkeen oli useita miespuolisia kumppaneita, jokainen niistä jossain vaiheessa päättyi lyhyen ajan sisään uskottomuuteen. Kai se johtui siitä, ettei seksi elämä ollut mitenkään hyvää, enkä itse oikeastaan nauttinut siitä juurikaan. Mielestäni se ei kuitenkaan ole oikea tapa toimia, uskottomuus luo aivan uskomattoman luottamuspulan ja ongelmia tulevaisuuteen, henkilölle jota kohti on oltu uskottomia.

Kun olin 20-vuotias tutustuin naispuoliseen henkilöön, joka avasi minun silmät toden teolla. Nyt ymmärsin miksi olin parisuhteissa ja seksuaalisuuden kanssa sellainen kuin olin. Olin siis homoseksuaali. Paino taakka harteilta putosi, enkä ollut enää läheskään niin ahdistunut asian suhteen, nyt oli vaan opeteltava elämään asian kanssa ja pitäisi tulla kaapista ulos. 

Rakastuin henkilöön täydestä sydämestäni. Olin henkilön kanssa parisuhteessa 1,5 vuotta, jonka aikana hän opetti minulle paljon uudesta seksuaalisuudestani. Olen siitä ikuisesti kiitollinen, koska ilman häntä en tiedä olisinko tullut koskaan kaapista ulos. Kuitenkin parisuhde loppui, koska minulle selvisi että henkilö oli narsisti ja pettänyt minua useita kertoja, ja yrittänyt tehdä minut hulluksi (alkuun siinä onnistui) saamalla minut uskomaan kaiken kuvitteluksi. Mutta minä en ollut se, joka puhalsi pelin poikki. Hän ei vaan pystynyt elämään kanssani, koska tiesin. Eihän siinä ollut mitään jännitystä enää. Vielä minun jälkeeni useita vuosia hän toimi samoilla tavoilla seuraaville kumppaneilleen ja vastaavasti ennen minua. 

Seuraava parisuhde alkoi muutama kuukausi tämän suhteen jälkeen uuden naishenkilön kanssa. Yhdessä oli kivaa ja hän oli minua kohtaan ihana. Parisuhteen aikana hän joi paljon alkoholia. Minä toimin henkilökohtaisena kuskina viemään häntä ystävilleen juhlimaan, usein en itse kuitenkaan ollut tervetullut mukaan tai olin tervetullut silloin kun olin menossa töihin seuraavana aamuna. Kun hän meni töihin kuskasin häntä sinne ja töistä kotiin. Lopulta tämä parisuhde loppui siihen, että eräs naishenkilö tuli kertomaan että nykyinen kumppanini oli pettänyt minua tämän kertovan henkilön kumppanin kanssa. Lopetin parisuhteen siihen, jos totta puhutaan en ehkä ollut suhteessa itsekkään enää niin täysillä ja oli helppo lopettaa suhde siihen. 

Jottei julkaisusta tule kilometrin mittainen jatkan tarinaa myöhemmin. Lopulta pohdin miksi näin tapahtui parisuhteissa ja miten adhd niihin on kytköksissä.


Kommentit