Seksuaalisuus

Oma seksuaalisuuteni on ollut, itselleni hyväksyttävä vasta n. 19 vuotisesta. Olen siis seksuaalivähemmistön edustaja. Pidän saman sukupuolen edustajista. 

Nuorena olen aina miettinyt, että olen varmaan jotenkin kipeä, mutta kun rakastuin ensimmäiseen naiskumppaniini, silloin hyväksyin tilanteen osittain. Sanoin ihmisille että olen bi-seksuaali. Mutta ei mennyt kauaa kun hyväksyin sen että olen lesbo ja pidän seksuaalisesti vain naisista. 

Pelkäsin kuitenkin kertoa asiasta vanhemmilleni, mutta lopulta kun rohkaistuin ja kerroin, he olivat asian tienneet tai arvanneet jo. Äidilleni asian hyväksyminen oli vaikeaa, kuitenkin hän minulle sanoi, että kaikesta huolimatta rakastaa minua edelleen. 

Olen nykyisin täysin avoimesti lesbo ja on paljon helpompi hengittää. Toki kaapista ulos tulemisesta on useita vuosia ja nykyisin tämä on niin sanotusti täysin normaalia minulle.

Onko adhd-oireiselle ihmiselle vaikeampaa hyväksyä omaa seksuaalisuuttaan, koska olemme monesti miellyttämisen haluisia ja epävarmoja itsestämme valmiiksi. Kukaan ei halua että aiheesta kiusataan tai että sinua ei hyväksytä tämän takia. En tiedä mutta uskon, että tässä on varmasti myös adhd vahvasti läsnä.

Kommentit